Pages

Concediu -Blitz! - Partea I - Pe plaja la clasa a II -a

Miercuri la ora 23:00 m-am decis sa plec la mare. Da! ....ai si avantaje cand esti propriul tau sef`...cererea de concediu este acceptata fara emotii :). Asa ca joi ,in zorii zilei, pe la 10:00 ;) am bagat goneta pe A2 cu destinatia statiunea Mamaia. Am ajuns , m-am cazat dupa doua incercari ratate dar intr-un timp relativ scurt (15 min) si dupa inca 5 minute eram in drum spre plaja in slapi, budigai, maiou si geanta de plaja! Ahh..ce desfatare...senzatia de concediu este fantastica...te umple de dorinta de a traii in Romania!!... M-am infipt pe plaja si am ales repede la intamplare doua sezlonguri (dooaahh! doar nu eram singur...) cat mai aproape de locul unde se sparg valurile . Pentru o clipa m-am simtit foooooaaartee bine! stateam tolanit la soare, aveam o limonada mare si rece in dreapta,citeam 3 kile de glossy , soare,umbrela,muzica in surdina, pescarusi...oooohh..!

Traim in Romania si asta ne doare tot timpul! .. in statiunea Mamaia se vede cel mai bine lupta dintre clasele sociale prezente in acest moment in Romania! Imaginea este clara pe plaja din Mamaia...clasa I si slasa a II-a..exact ca in tren! Am observat urmatoarea situatie: O familie de romani pasnici formata din mama,tata si copil de 6 ani a venit la mare sa-si petreaca concediul de vara. Bun! Normal ca au cautat un loc in aproprierea apei astfel incat sa poata sa isi vada odrasla care se va juca 2-3-4 ore in apa sau pe plaja batuta de valuri facand castele de nisip. Si-au instalat cearsaful la aprox 4 metri de apa ! ....imediat am observat privirile de scarba si sictir al burtosilor si buzatelor ce isi cumparase loc de frunte in societatea civila printr-un sezlong in primul rand. Au facut semn discret armasarului care avea grija de peticul de plaja indemnand-ul sa faca ce trebuie sa faca. Normal ca durliul beachboy a sarit ca ars si s-a napustit asupra familiei de nelegiuitori spunandu-le sentinta irevocabila care s-a dat fara proces in lipsa lor: trebuie sa-si mute zdrentele in spatele sezlongurilor (unde se lafaia elita tarii). Familia a dat dovada de calm si educatie cerandu-i dolofanului sa le arate termenii legali care precizeaza conditiile impuse mai devreme de acesta! Blocat si fara grai acesta s-a indreptat catre dugheana care tinea loc de office unde se incasau darile turistilor care se cazau pe tarlaua proaspatului mosier de plaja. Aici a comunicat "creierului " cele intamplate dupa care imediat a revenit pe plaja avand sufletul plin de emotie victorioasa cu telefonul mobil pentru ai lasa pe neleguitori sa asculte , prin telefon de la "za brain", chestiile legate de contracte,concesiuni,parametrii, cadre legale si alte prostii d`astea pe care el nu le invatase la scoala! Normal ca ala a vorbit degeaba pentru ca nu orice roman se lasa intimidat de catre un jmeker de mamaia. Asa ca au incheiat convorbirea si au dat mobilul inapoi biciboi-ului care nu stia care a fost finalizarea in acest caz. Acesta a trebuit sa plece din nou la za office pentru a se lamurii in cazul acestei incalcari flagrante ale ordinii pe parcela de plaja unde avea summer job. O perioada am crezut ca familia de romani a avut castig de cauza si asta m-a bucurat ! In jurul meu am vazut insa nemultumirea grasilor si a buzatelor...care culmea una a incercat sa ma corupa si sa ma atraga de partea lor intrebandu-ma asa intr-o doara ce parere am despre aceasta situatie. Incercau sa ma manipuleze...offf! I-am taiat-o scurt(a) duduii spunand-i ca sunt total de acord cu familia de romani si ca nu vreau sa intru in amanunte. Reactia femeii a fost una de repaos emotional...

Dar asta nu a fost tot! La un momment dat il vad pe biciboi ca se napusteste asupra familiei si ca incepe sa traga cu putere de cearsaful celor doi , cearsaf pe care cei doi inca se mai aflau...tragicomedia a continuat pret de 20 de secunde timp in care flacaul facea ce a invatat mai bine si anume injura si agresa pe cei doi in fata copilului celor doi care intre timp ajunsese la etajul doi al castelului de nisip. Normal ca a inceput taraboiul, circ, lume adunata, pareri impartite, burtosi care tipau ca nu are unde sa-si lase buldoaga de fetita din cauza celor 1,5 m2 pe care ii ocupau cei cu cearsaf. Politie,declaratii (intre care si a mea ...nu am putut sa nu imi spun parerea), zarva, contre....si in final liniste! Din nou liniste!....pana a inceput unu` sa tipe la doi metri de mine ca imi vinde bilete la Copilu` minune si Costi Ionitza...

Ne indreptam cu pasi repezi catre evidentierea clara a celor doua clase sociale existente in acest moment in Romania! Cei cu bani, burti mari si gipane si cei mai modesti imbracati dar cu un bun simt mai consistent. Este evident insa ca societatea a acceptat ca pe plaja la Mamaia sa existe in mod evidentiat doua clase sociale...cei care au 30-40 Ron / zi pentru sezlonguri si cei care trebuie sa stea in spatele lor la 30-40 de metri pe cearsafuri.Am stat doar doua zile la mare... indeajuns insa pentru a observa caracterul poporului roman.

- va (c)urma




Sa auzim numai de bine!

http://www.barcagii.com/
http://www.moftrestaurant.ro/
http://www.hoteloo.ro/(2009)

Larry

You liked this post? Subscribe via RSS feed and get daily updates.

0 comments:

Post a Comment