Pages

Concediu -Blitz! - Partea a-II-a - Un lunch la Costinesti


Am aterizat in cea dea doua zi a concediului meu la Costinesti din ratiuni pur economice. Am cercetat piata pentru eventualitatea unei investitii la anul viitor in sectorul prestarilor de servicii - restaurante,bar,fast-food. Inca de la intrare m-a surprins placut faptul ca in cei 5-6 ani de cand nu am mai pus piciorul in aceasta statiune, economia locala a explodat literarmente asta revazandu-se prin impingerea granitelor acestui mic orasel-statiune de vara cu inca vreo 2-3 kilometrii. Vile,moteluri aglomeratie...semne bune pentru un oras care traieste exclusiv din turism. Am intrat pe artera principala unde acum 15 ani cand am fost eu prima oara se etalau timid primele fast-food-uri , sawormerii si tonete cu gogosi. De data aceasta am intalnit un "bulevard" aglomerat si plin de comercianti care te ademeneau cu oferte diverse de la chiftele,clatite, porumbele si hot-dog-rui pana la tatuaje false, bijuterii de sezon, scoici ,saltele si creme de plaja. In aceeasi masura am observat si noua infatisare a Costinestiului care a suferit o operatie estetica dupa furtuna devastatoare de acum doi ani. Au facut o treaba buna ...

Normal ca imi era foame si cautam ca tot romanu` un loc unde sa mananc repede,bine si cu preturi normale. Initial am avut intentia sa ma asez la coada la una dintre autoservirile din zona obeliscului...dar am zis ca farfuriile de plastic oferite nu sunt pe gustul meu ( ce sa-i faci! nu te poti kk`a in gustul meu nu?) asa ca am ales un Restaurant - Terasa pe langa care tocmai trecusem si observasem eu o ciorba de burta..hmmm yummy mi-am spus ! Asa ca mi-am manipulat partenera si am convins-o ca este mai bine si mai avantajos sa mancam la restaurant... ok. Ne asezam la masa la ora 12:15 minute! Am inceput sa discutam d-ale noastre in prima faza pentru a lasa un timp de acomodare vizuala cu mutrele noastre pe ospatarii care incercau sa munceasca acolo. La un moment dat subiectele de discutie s-au terminat ! Am incercat cu niste bancuri seci insa am fost imediat readusi la realitate de un chiorait sec al stomacului meu! Un semn nu tocmai bun! Am trecut la faza a doua din regulamentul de conduita intr-un restaurant si am inceput sa scanam privirile ospatarilor pentru a le atrage atentia despre prezenta noastra in sectorul lor de activitate!
La un moment dat fetzele noastre , contorsionate de atata scanare , au cedat sub presiunea muschilor si au dat semnalul de lasare pagubasa al acestei etape. In tot acest timp cei trei ospatari disponibil pe graficul restaurantului cu pricina alergau precum alerg puii de gaina cand le separi capul de restul corpului. Incercau sa dea impresia de aglomeratie intr-un moment in care nu se punea vorba de asa ceva. In mod normal mai existau inca 6 etape ale regulamentului dar am decis sa sarim peste ele si sa trecem direct la amenintari. Normal ca acestia au cedat aproape instantaneu la metoda mea secreta prin care imi folosesc atat privirea , ritmul respirator si expresivitatea faciala pentru a atrage atentia ca imi este foame. Imediat a popo-sit un baietel de 16-17 ani care a incercat sa ne convinga ca nu este vina lui si ca sistemul este unul foarte dificil. Am comandat aproape instantaneu doua ciorbite doua feluri de ba(r)za si un desert plus bauturile aferente. Am rasuflat usurati si ne-am felicitat reciproc pentru succesul obtinut! A meritat efortul! Am redeschis discutiile de lungire de timp si am incercat sa ne imaginam cat de mine o sa mancam noi in urmatoarele minute...zeci de minute....ore??!!...da..ciorbitele au ajuns dupa aproximativ 30 de minute de la preluarea comenzii... iar una dintre ele..nu exagerez!! era absolut devastatoare!!!!!...imaginati-va carnea pusa la fiert..dupa care adaugi legume mexicane din punga...si..si gata! gata?!..da! Gata!.. o zeama de toata jena langa care am primit smantanica...pardon iaurt ..pentru ca pentru ei smantana cu iaurtul este acelasi lucru! Beeeep! nu vea rost sa il educam pe ospatar care nu avea habar de tot ce se intampla in jurul sau...si probabil asa era si bucatarul...si barmanul ...si patronul sau patroana.
Dupa inca 45 de minute a venit si felul de baza ! Uscat si putin diferit fata de comanda initiala! ( mi-au adus cartofi prajiti in loc de cartofi taranesti pentru ca cei taranesti dureaza prea mult si ca nu avea rost sa ne tina si mai mult! Am zambit si am tras aer in piept! .... am mancat cu noduri in gand si cu o lacrima pierduta pe obraz! Era cel mai crunt pranz pe care il avusesem vreodat Stati ca mai e si desertul unde plecati!...Asa desertul a venit in timp...adica in timp ce mancam felul de baza! Desertul erau niste papanasi ! Pa-pa-nasi... in mod normal stiam ca papanasii sunt de marimea unor gogosi cu gaura si se servesc cu duceata de visine si smantana! Aici e altfel...ca marime erau cat niste cercei rotunzi de culoare galbena...cu iaurt ( aveau o pasiune pentru iaurt) si marmelada. Am inghitit in sec , am respirat...si am cerut nota de plata. Cam asa a fost experienta culinara traita in Costinesti.
Probabil ca am nimerit la cea mai talamba bomba de din Costinesti si nu neg ca alte locatii au servicii si mancare mai bune! Insa ce ne facem cu turistii straini care aterizeaza din intamplare la noi pe litoral si gusta din "ospitalitatea" renumita a romanilor ... este jalnic sa vezi cum ne batem singuri joc de turismul romanesc...cine da autorizatiile de functionare unor astfel de pseudo-agenti economici care isi fac un restaurant dar nu au habar despre un standard de calitate in servicii .Ma ingrozesc gandindu-ma ca restaurantul respectiv o sa functioneze tot sezonul asta si ca la o medie de 500 de turisti pe zi o sa faca praf aproximativ 40000 de pofte de mancare in sezonul 2008 prin cruntul neprofesionalism .

Daca vreti sa experimentati si voi un lunch extrem va recomant terasa din rondul de la ceas...cea cu scaune de lemn! Nu mai stiu numele pentru ca creierul meu s-a opus pastrarii .


Sa auzim numai de bine!

http://www.barcagii.com/
http://www.moftrestaurant.ro/
http://www.hoteloo.ro/(2009)

Larry

You liked this post? Subscribe via RSS feed and get daily updates.

4 comments:

  1. te cred,nu numai ti-e ti s-a intanplat.in schimb daca inca esti in costinesti poti incerca restaurantul pe coltul strazii care da la tineretului.eu am fost anul trecut.un pic cam piperat dar decent.oricum e fain in costinesti.va saluta Pacala,Blogu lui Pacala: asta e tare

  2. Asa te ambitionezi si mai tare sa investesti ceva prin Costinesti. Daca nu, vin cu mancare de-acasa!

  3. @Pacala: Nu am fost acolo dar am observat ca erau si locuri decente...

    @Marius Tudor : Asta este partea buna....ca este loc de mai bine! O sa vad care sunt preturile la chirii prin iarna..

  4. Am ajuns pe blogul tau cautand o imagine cu Costinesti, pe "drum" insa m-a acaparat textul si l-am citit integral. Acum intrebarea mea pentru tine: tu chiar te asteptai la ceva fain in Costinsti? :)) la noi pe litoral nu merita sa te duci decat in Mamaia si in Neptun, eu zic ca sunt singurele doua statiune unde poti sa mananci si sa te simti bine. In restul... Dumnezeu cu mila!

Post a Comment